Volkswagen GTI Forums - My Fast GTi banner
41 - 60 of 66 Posts
Discussion starter · #42 ·
Re: MKIV GTI/GLI 1.8T PCV Delete/Catch Can Install & Brake Booster Mod

Nee, geen nadeel .... als je het fotosysteem behoudt, ben je vatbaar voor verschillende vakantielekken en hoofdpijn bij het opsporen en repareren ervan.

Discussion starter · #44 ·

Als je motor een positieve druk heeft die olie door je put duwt, heb je ernstigere problemen dan wanneer een blikje iets zou beschadigen... maar wees niet bang... mk4's zijn nu 14,5 jaar uit... ze zijn een beetje geprobeerd en getest en hebben bijna geen nieuwe verrassingen meer te bieden.

Discussion starter · #46 ·

Je kunt eigenlijk doen wat deze man op zijn r32 deed... gewoon slangen rechtstreeks naar de grond laten lopen & geen bus gebruiken. .. dit is hoe ik mijn supercharged R32 doe

Re: MKIV GTI/GLI 1.8T PCV Delete/Catch Can Installatie & Rembekrachtiger Mod

Als je motor een positieve druk heeft die olie door je put duwt, heb je ernstigere problemen dan wanneer een blikje iets zou beschadigen .... maar wees niet bang ... mk4's zijn nu 14,5 jaar uit ... ze zijn als het ware geprobeerd en getest en hebben bijna geen nieuwe verrassingen meer te vinden.
Dus ik neem aan dat de pcv de positieve carterdruk moet stoppen. Wat veroorzaakt de positieve carterdruk?
Het is gewoon dat mijn auto een dagelijkse bestuurder is, dus ik wil geen staaf of iets beschadigen. Lol

Discussion starter · #48 ·

Gast ... trek een lijn van de kleppendeksel naar de can en van de bovenkant van de oliefilterbehuizing naar de can. Noem het een dag, leeg het om de week of zo en geniet ervan om ongeveer 20 potentiële vacuümlekken te verwijderen

Discussion starter · #49 ·

Je denkt er te veel over na.

Discussion starter · #51 ·

jaaaaaaa sry het is al een tijdje geleden dat ik zelfs de motorkap heb opgetild, laat staan eraan heb gewerkt ... maar ik heb er zondag mee gereden. iets speelt nog steeds niet leuk, maar tenminste het achterlijke stationairprobleem is weg

Zag net je geweldige D.I.Y. Ik ga dit naast mijn 20e doen. Ik heb een simpele vraag. Ik gebruik graag dezelfde catch can. Als je het niet erg vindt. Wat voor soort catch can is het en waar heb je het vandaan?

Hallo, laat me je hier een beetje helpen.

Je wilt eerst een metalen catch can, met 2 of 3 poorten. De reden dat we deze delete/mod doen, is om af te komen van de oude broze en rotte rubber/plastic units die in dit systeem worden gebruikt. De catch can moet een soort meerlaags filter aan de binnenkant hebben om het materiaal in de damp daadwerkelijk te stoppen, anders is de can zinloos en werkt hij meer als een vacuĂĽmreservoir. Er zijn twee soorten catch cans, VTA (Vent To Atmosphere) en Recirculating.
-De Recirculation Can heeft 2-3 poorten die in en uit de can leiden. Uiteindelijk leidt deze terug naar de "black hockey puck"-locatie, waar hij terugkeert in de inlaatzuiging voor verbranding.
-De Vent To Atmosphere Can ziet er hetzelfde uit, maar gebruikt een filter aan de bovenkant om de extra slang naar de "Black Hockey Puck"-locatie te elimineren. Dit
maakt eliminatie van slechte dampen mogelijk en is mijn favoriete stijl. Het kan echter rommelig worden, afhankelijk van hoe vaak je je can leegt en hoeveel blow-by damp je motor produceert.

Beide cans moeten regelmatig geleegd worden, omdat er drab/troep ontstaat door oliehoudende dampen. Sommige mensen laten de catch can-afvoer vanaf de onderkant van de can terug in het oliecarter lopen. Anderen legen en gooien het weg. Het is aan jou hoe je het instelt.
Zijn er negatieve effecten van het gebruik van een afgesloten olie-catch can in precies dezelfde configuratie? Ik wil geen oliedampen ruiken, het is mijn dagelijkse bestuurder...

Discussion starter · #55 ·
Re: MKIV GTI/GLI 1.8T PCV Delete/Catch Can Installatie & Rembekrachtiger Mod

Zag net je geweldige D.I.Y. Ik ga dit als volgende op mijn 20e doen. Ik heb een simpele vraag. Ik wil dezelfde catch can gebruiken. Als je het niet erg vindt. Wat voor soort catch can is het en waar heb je het vandaan?
Het is een BSH catch can en ik heb het gekregen bij http://www.bshspeedshop.com/bshstore/ .... maar het lijkt erop dat ze de mk4 platform nu helemaal hebben opgegeven.

Discussion starter · #56 ·

Zijn er negatieve effecten van het gebruik van een afgesloten olie-opvangbak in precies dezelfde configuratie? Ik wil geen oliedampen opsnuiven, het is mijn dagelijkse bestuurder...
nee.. mensen doen het op beide manieren (ventileren naar de atmosfeer zoals ik deed. of recirculeren)... het enige verschil is hoe je de leidingen aanlegt als je het PCV-systeem niet verwijdert... als je het wel verwijdert, dan doe je het zoals ik deed, één leiding van de kleppendeksel en één leiding van de oliefilterbehuizing. Als je het niet verwijdert, dan leg je een leiding van de hockeypuck in de inlaatbuis naar de can in plaats van de leiding van de kleppendeksel.

nee .. mensen doen het op beide manieren (ventileren naar de atmosfeer zoals ik deed . of recirculeren) ... het enige verschil is hoe je de leidingen legt als je het PCV-systeem niet verwijdert ... als je het verwijdert, dan doe je het zoals ik deed, één leiding van de kleppendeksel en één leiding van de oliefilterbehuizing. Als je het niet verwijdert, dan leg je een leiding van de hockeypuck in de inlaatpijp naar de can in plaats van de leiding van de kleppendeksel.
Bedankt voor het advies, ik heb het na het plaatsen ervan uitgebreid onderzocht en ben hieronder uitgekomen. Ik ben nog lang niet klaar, ik heb het een paar weken geleden gekocht en heb de kapotte vacuĂĽmslang vervangen, vooral alle kleine slangen rond de n249-klep die ik uiteindelijk heb omzeild. Ik merkte dat mijn diverterklep afblaast tijdens het uitrollen van mijn oprit als er geen belasting is. Het is moeilijk uit te leggen, het is alsof het hetzelfde klinkt als wanneer je remschijven nat zijn en het maakt een soort schurend geluid, maar niet hoog. Alleen komt het zeker van mijn diverterklep. Sorry als dit basic is, ik ben nieuw in gti's en vw in het algemeen. Ben altijd een sportmotorfietstype geweest, maar wilde een snelle kleine auto om mee te knoeien... Heb nog een paar slangklemmen nodig, maar je snapt het wel. Ik heb uiteindelijk de sick speed Amazon catch can gemodificeerd met 5/8 inch inlaten in plaats van de 3/8 inch inlaten erop.

Attachments

MKIV GTI/GLI 1.8T PCV Delete/Catch Can Install & Brake Booster Mod

Is het mogelijk om de foto's terug te plaatsen? Allemaal behalve één komen met een Photobucket-probleem
Het is een Photobucket-probleem. Ze bieden geen gratis hosting meer aan.

Teh Chris is er nog steeds, dus hij kan de foto's misschien opnieuw uploaden.

41 - 60 of 66 Posts